Сриједа,  10.јун 2020.године

Одушевљена сам вашим писмима баки. Данас ћете научити и како да представите и опишете неку особу. 

 

- Отворите 85.страну уџбеника Чигра слова и гласова, неколико пута прочитајте како је једна ваша вршњакиња описала свога брата. 

- На основу њеног описа представите и ви и опишите  члана своје породице. Састав треба наравно бити писаним словима ћирилице. 

Уторак, 9.јун 2020.године

Сигурна сам да вам се допала пјесма ,,Бакино писмо Сањи''. Учитељица Маја је и данас припремила лијеп видео  о пјесми. Погледајте га, а затим по упутствима из видеа, писаним словима ћирилице напишите Сањин одговор баки. Једва чекам да видим ваше одговор баки. Помоћи ће вам и писмо са слике испод видеа. 

Понедјељак, 8.јун 2020.године

Данас ћете се упознати са једном дивном пјесмом Душана Ђуришића ,,Бакино писмо Сањи''. 

 

Погледајте видео учитељице Маје, а затим отворите ваше свеске и напишите наслов пјесме, име писца и непознате ријечи из пјесме које је учитељица Маја лијепо објаснила у видеу. Наравно, пишите писаним словима ћирилице. 

Петак, 5.јун 2020.године

Сада кад сте сазнали ко све ради у позоришту, а знате да тумачите сликовне забране , спремни сте да урадите 80. и 81.страну Радне свеске Чигра слова и гласова. 

 

*Напомена: Пишите писаним словима.

Четвртак, 4.јун 2020.године

У вашим уџбеницима Чигра слова и гласова пронађите текст о позоришту, прочитајте га два пута, а затим отворите свеску и напишите писаним словима: 

Рад код куће

4.јун 2020.године

Позориште

Неумјетнички текст

 

Одговори на питања: 

 

1. Какви се догађаји приказују у позоришту?

2. Ко представља ликове из прича?

3. Ко су костимографи, а ко шминкери?

4. Ко је задужен за сцену?

5. Ко се појављује на сцени у позоришту лутака и ко их покреће?

 

*Напомена: Не преписуј питања, само одговори пуно реченицом. 

Сриједа, 3.јун 2020.године

Nadam se da vam se dopala priča ,, Naša velika livada''. Danas je zadatak da odgovorite na pitanja koja se nalaze ispod priče.

Уторак, 2.јун 2020.године

Данас ћете се упознати са једном дивном причом ,,Наша велика ливада'' која се налази у уџбенику Како то може. Прочитајте је два пута а онда у запишите: 

 

Рад код куће

2.6.2020.године

Наша велика ливада

Вук Минић

 

Ликови: Дарка, тата и мама

Мјесто дешавања: на ливади

Вријеме дешавања: прољеће, љето

 

*Нацртај како ти замишљаш Даркину ливаду. 

Нека ти старији објасне шта значе појмови имање, преци, ђедовина и завичај, а онда објашњење једног појма напиши у свеску. 

 

Понедјељак, 1.јун 2020.године

Људи широм планете Земље за споразумијевање користе различите језике. Свако има свој језик, па постоје нпр. енглески језик, руски, њемачки, француски, шпански, кинески итд. То су за нас СТРАНИ језици, које можемо научити ако се потрудимо, као што ви сад учите енглески језик у школи. А постоји и МАТЕРЊИ језик. То је језик којим се говори у вашој породици. Да бисте боље схватили ову област, прочитајте разговор са 58. и 59.стране уџбеника Чигра слова и гласова, а затим у свеску одговорите на четири питања са 59.стране писаним словима и наравно пуном реченицом. 

Петак, 29.мај 2020.године

.Вријеме је за машту :)  Прича ,,Међед и Сунце'' се завршила тако што је Међед изашао из своје јазбине и отишао да сачека долазак прољећа.

 

Ваш данашњи задатак биће да наставите причу даље. Прича не мора бити дуга, довољно је десетак реченица.Пишете наравно писаним словима.

 

Прича има три дијела:

1. уводни, почетни дио у којем нас упознајете са ликом (2 реченице) ,

2. главни дио у којем описујете шта му се десило (5-6 реченица) и

3. завршни дио у којем нам  говорите како се прича завршила и шта се на крају десило са Међедом, главним ликом ( 2-3 реченице).

 

Сваки дио приче одваја се новим редом. Дајте машти на вољу. Једва чекам да прочитам ваше приче. 

Четвртак, 28.мај 2020.године

Упознали сте се са текстом ,,Међед и сунце'', па је данашњи задатак да у вашим свескама писаним словима одговорите на питања која се налазе испод текста. Има их укупно шест, не преписујте их већ само одговорите на њих пуном реченицом. 

Сриједа, 27.мај 2020.године

Сигурна сам да ће вам се свиђети данашња прича о међеду. Наћи ћете је на 70.страни уџбеника Како то може. Прочитајте је бар два пута, затим у свесци запиши писаним словима: 

 

Рад код куће

27.5.2020.године

Међед и Сунце

Николај Сладков

 

Мјесто дешавања: међедова јазбина

Вријеме дешавања: крај зиме, почетак прољећа

Ликови: Међед, вода, снијег и Сунце 

Непознате ријечи

пресахла- пресушила, исушила 

прижегло-веома вруће напоље, упекло је јако сунце 

Уторак, 26.мај 2020.године

На 70. и 71.страни радне свеске Чигра слова и гласова прочитајте текстове ,,Другари'' и ,,Прије пута'', а затим истим бојама подвуцице у овим текстовима оне ријечи  које су различито написане, а исто значе.

 

Након тога препиши сљедеће реченице писаним словима али тако што ћеш подебљане ријечи  замијенити некимм другим које исто значе. 

 

Милица је питала Ану гдје је била и зашто касни. Она јој је рекла да је била са дједом да купе сјекиру јер сјутра иду на село. Тамо увијек упозна неку нову дјецу, а и чувају је као зјеницу ока свога. Једино што не воли козје млијеко, али га пије јер је много здраво. 

Понедјељак, 25.мај 2020.године

Прочитај текст ,,Договор'' са 69.стране уџбеника Чигра слова и гласова, па у свесци одговори писаним словима на питања која се налазе испод, има их укупно шест.

 

Затим препиши мали текст у зеленом правоугаонику који се налази испод питања и у уоквири га неком бојом.

Сриједа, 20.мај 2020.године

Одговори на питања са 68.стране уџбеника Чигра, писаним словима. 

Понедјељак, 18.мај 2020.године

Упознали сте са ријечима које имају супротно значење као на примјер: дан-ноћ, са ријечима које имају исто или слично значење као на примјер: лош-зао. Знате и  да ријечи могу имати умањено значење као сто-сточић.

 

Такође, од једне  ријечи могу се направити нове ријечи додавањем слова. На примјер, ако испред ријечи писати додате НА, добићете нову ријеч написати.

 

Ваш данашњи задатак је да  у Радној свесци Чигра слова и гласова попуните 66. и 67.страницу

Петак, 15.мај 2020.године

Данас нешто ново :)  Видјећете шта све могу ријечи. 

 

Прво погледајте видео а онда урадите сљедеће задатке у свесци, наравно писаним словима. 

 

1. Напиши ријечи које имају супротно значење:

 

лаж -________

ноћ-________

лош-________

изван-________

доље-________

 

2. Напиши ријечи које имају слично значање:

 

ђак-________

папир-________

зао-________

добар-________

здјела-________

 

3. Напиши ријечи које имају умањено значење: 

 

оловка-________

лопта-________

капа-________

цвијет-________

облак-________

 

*Ово није све што могу ријечи, у понедјељак настављамо даље. 

 

 

Четвртак, 14.мај 2020.године

Сада кад сте се мало боље упознали са пјесмом можете у својим свескама одговорити на питања у вези пјесме, наравно, писаним словима пишете све. Не преписујте питања, само одговорите ,,пуном'' реченицом, наравно. :)

Рад код куће

14.мај 2020.године

 

1. Колико пјесма ,,Паукова љуљашка'' има строфа, а колико свака строфа има стихова?

2. Да ли је ово умјетничка или народна пјесма? Како знаш?

3. Ђе је паук побјегао и како?

4. Ко га је све видио, па их је било страх да му се нешто деси?

5. Шта мислиш, како ћесе осјећати његова мама кад сазна шта је урадио?

Сриједа, 13. мај 2020.године

Данас ћете се упознати са пјесмом Десанке Максимовић ,,Паукова љуљашка''.

 

1. За почетак послушајте пјесму преко видеа испод.

2. Препишите пјесму писаним словима.  Ријечи које се римују подвуците црвеном бојицом. Пјесма се налази у вашем уџбенику Како то може. Страну нађите сами, помоћ се налази на почетку књиге у садржају. Срећно!

Уторак, 12.мај 2020.године

Завршили смо сва писана слова. Честитам вам, сви сте их успјешно савладали. Као што знате, азбука црногорска језика има 32 слова, а некада давно је била другачија. Захваљујући Вуку Стефановићу Караџићу сваки глас има своје слово, па пишемо како говоримо. Осим тога, Вук је залужан што су се сачувале народне приче, пјесме, загонетке, пословице,  брзалице итд.

 

Зато данас имате задатак да у ваше свеске препишете по једну загонетку, пословицу и брзалицу са 53.стране Чигре писаним словима, а онда да напишете и неку нову загонетку или пословицу, коју нема у књизи. 

Понедјељак, 11.мај 2020.године

1. У вашим свескама, писаним словима,  одговорите на питања са 80.стране Чигре, а прва два питања са понуђеним одговорима можете урадити у књизи.

 

2. Сазнај зашто је бијела чоколада бијела. Кад сазнаш,  напиши то у свесци писаним словима.

 

 

3. Прецртајте, па  попуните доњу мапу са четири занимљивости које знате у вези чоколаде. 

Петак, 8.мај 2020.године

Данас нешто мало другачије. Упознаћете се са једним неумјетничким текстом. Ако се сјећате, то су текстови из Чигре, енциклопедија, из новина или са интернета. Из њих сазнајемо нешто ново, добијамо неке информације. У њима нема ликова, догађаја и осјећања. 

 

Погледајте видео испод, а затим препишите у својим свескама асоцијацију која на почетку видеа. 

 

Такође, вјежбајте читање овог текста који се налази у Чигри и снимите себе како читате вама најзанимљивији дио текста. Напомена: Рок за слање видеа у којем читате је данас до 20 часова. 

Четвртак, 7.мај 2020.године

Данас увјежбавамо нова писана слова. 

 

1. У радној свесци Чигра попуните 54.страну. 

2. Писаним словима препишите разговор Тома и Џерија са слике испод.

 

*Напомена: Од данас у свесци из ЦСБХ све пишемо писаним словима. :) 

Сриједа, 6.мај 2020.године

Драги другари, данас учимо преостала два слова,  а то су писана слова Ć и З́. Као што видите на слици изнад, пишу се као писана слова Сс и Зз, само што ова нова слова имају изнад косу црту према десно. 

 

Отворите свеску на линије, напишите: 

Рад код куће

6.5.2020.године

Нова писана слова Ć и З́ :)

 

*Напишите по један ред нових слова  а затим препишите писаним словима текст испод: 

 

Маćа је веома срећан.  Ђед Ćобо му долази ćутра и остаје неђељу дана. Ђед му често каже: ,,Ти си, Маćа,  з́еница ока мога.''  Баба Миćа по ђеду увијек пошаље коз́и сир. 

Уторак, 5.мај 2020.године

Настављамо са штампаним порукама. 

 

За домаћи је да у свескама осмислите своје три штампане поруке ( једну забрану, једно упозорење и једно обавјештење). Поред сваке ооруке писаним словима напишите шта значи тај ваш знак. У књизи имате доста примјера на страни 75.

 

*Напомена: Не мисли се на то да цртате саобраћајне знаке, већ да смислите своје штампане поруке које бисте вољели да постоје у парку, школи, граду итд. 

Понедјељак, 4.мај 2020.године

Данас се упознајемо са штампаним забранама, упозорењима и обавјештењима. 

 

Сигурна сам да сте их сви  видјели у свом окружењу, улици, школи, парку, на плажи итд. Треба да знамо да их  прочитамо и протумачимо, како би се понашали у складу са њима.

 

Отворите уџбеник Чигра Слова и гласова, нађите 74.страну и добро погледајте слику. 

 

Отворите свеску на линије и напишите:

 

Рад код куће

4.5.2020.године

Штампане поруке

 

* Прецртајте знаке са обале језера и поред сваког знака писаним словима напишите  шта тај знак поручује. 

      *Додатно објашњење: На обали језера налази се 6 знакова, 4 знака су забране, а два знака су обавјештења. Свих 6 прецртајте па поред сваког напишите шта значе. 

Четвртак, 30.април 2020.године

 

Другари, данас имамо два задатка: 

 

1. Прочитајте текст са 47.стране Чигре. Нека вас родитељи сниме како читате овај доље означени дио текста, дакле не цио текст и видео снимак пошаљите учитељици на вибер најкасније до 20 часова данас. 

2. Одговорите писаним словима на питања које се налазе испод текста. Не преписујте питања, већ само одговоре и то ,,пуном реченицом''. 

Сриједа, 29.април 2020.године

Данас вјежбамо писање новим писаним словима: 

 

1. Попуните 57. страну у радној свесци Чигра. 

2. Отворите свеске на линије и напишите: 

Рад код куће

29.4.2020.године

Диктат писаним словима

 

*Упутство родитељима за диктат: 

 

Драги родитељи, прије него што почнете диктирање дјеци, прочитајте им диктат у цјелини. Затим им диктирајте реченицу по реченицу,  тако што након што издиктирате реченицу тражите од њих да вам је понове, а затим их пустите да је сами напишу. Кад издиктирате реченицу не говорите ,,тачка'' већ ,,крај реченице''. А кад диктирате наредну реченицу кажете ,,сљедећа реченица гласи'' па кренете са диктирањем. На тај начин сами завршавају реченице знаком и сами наредну реченицу почињу великим словом. Кад дјеца заврше диктат дајте им минут-два да провјере сами имају ли грешака, а онда испод диктата напишете за колико минута су га написали. Пробајте да будете објекитвни и да им не помажете. J

 

ДИКТАТ

 

Ћуп је на ћилиму. У њему је џем од шљива. Ђорђе и Хелена га обожавају са палачинкама. Ускоро ће им доћи Ђурђина и Џавид. Заједно су пошли у циркус. Добро су се забављали. У публици се стално  чуо смијех, а  на сцени је био џумбус. Послије представе срели су Страхињу и Филипа који су носили грожђице. 

Уторак, 28.април 2020.године

Надам се да сте спремни да научимо  два нова писана слова а то су Џџ и Ђђ. Веома су лака за писање. Помоћи ће вам видео испод. Немојте се збунити,  у видеу се помињу још два слова, али њих ћемо учити на неком од наредних часова. Након видеа отворите свеске на линије и напишите:

Рад код куће

28.април 2020.године

Нова писана слова Џџ и Ђђ

  1. Напишите по ред нових писаних слова  Џџ и Ђђ
  2. Препишите текст са слике испод писаним словима. 

Понедјељак, 27.април 2020.године

Настављамо са народном причом ,,Вјетар и Сунце''. Након што погледате видео отворите свеске на линије и напишите: 

Рад код куће

27.4.2020.године

Вјетар и Сунце

Народна прича 

Даљи рад

Мјесто дешавања: на друму

Вријеме дешавања: крај зиме, почетак прољећа

  Особине главних ликова: 

Вјетар:свиреп, љут, бијесан,немилосрдан, окрутан, важан

Сунце: њежно, благо, скромно, добродушно, милосно, стрпљиво

 

*Цјелине за препричавање:

1. Свађа Сунца и Вјетра

2. Вјетар и путнник

3. Сунце и путник

4. Побједа Сунца и порука Вјетру

 

* На основу горе написаних цјелина кратко препричај причу Вјетар и Сунце. 

 

Петак, 24.април 2020.године

За данас вам треба уџбеник Како то може, јер ћете се упознати са једним веома поучним текстом а то је ,,Вјетар и Сунце''.

 

Зато отворите свој уџбеник, сами нађите страну, удобно се смјестите и пратите видео о овој причи. Након тога у вашим свескама илуструјте причу ,,Вјетар и Сунце'' и одговорите на сљедећа питања:

 

1. Шта је народна прича?

2. Ко су главни ликови у овој причи?

3. На коме су испробали своју снагу Вјетар и Сунце?

4. Ко је побиједио?

5. Препиши писаним словима поруку коју Сунце на крају упућује Ćеверцу. 

Четвртак, 23.април 2020.године

1. Прочитајте текст Фењер са 46.стране Чигра, нека вас родитељи сниме и пошаљу снимак на вибер учиељице. Не мора се снимати читање цијелог текста, јер заузима доста меморије па се теже шаље. 

2. Препишите пјесму ,,Филипов ауто'' са слике, писаним словима. 

3. Допуните реченице са слике испод и препишите реченице у свеске исто писаним словима. Водите рачуна да ријечи којима допуњујете реченице имају слова колико и тачкица на слици. 

 

*Не заборавите да напишете и ово писаним словима: 

Рад код куће

                                                                23.4.2020.године

Сриједа, 22.април 2020. године

Вријеме је за нова писана слова а то су Фф и Хх. Прво погледајте видео који је испод слика доље, како бисте их што боље научили писати нова слова, а требаће вам за домаћи,  а затим отворите свеске на линије и напишите: 

Рад код куће

22.4.2020.године

Нова писана слова Фф и Хх :) 

 

* Напишите по ред писаних слова Фф и Хх. 

* Напишите по ред ријечи која су рјешења ребуса са слика испод и то писаним словима.Ко је гледао видео испод ребуса, требало би лако да ријеши ребусе. :) 

* Урадите 56.страну Радне свеске Чигра слова и гласова. 

 

Четвртак, 16.април 2020.године

Данас увјежбавамо писана слова Ћћ и Њњ.

Отворите своје свеске на линије и напишите: 

 

Рад на часу

16.4.2020.године

Вјежбамо

 

1. Од понуђених ријечи састави реченице правилно и напиши их писаним словима: 

 

а) велику/Ћиро/пас/њушку/Бојанов/има

 

б) нашој/на/кукуруз/њиви/расту/пшеница/и

 

в) на/ Звонко/море/Чањ/ће/ићи/у

 

2. Препиши пјесму ,,Њива'' писаним словима. 

Сриједа, 15.април 2020.године

Вријеме је за нова писана слова. Данас учимо писана слова Ћћ и Њњ. Прво погледајте видео испод да би што боље савладали нова слова, а затим отворите свеску на линије и напишите по један ред писаних слова и по један цио ред ријечи састављених од тих слова са слике испод. 

Рад код куће

15.4.2020.године

Нова писана слова Ћћ и Њњ :) 

 

Уторак, 14.април 2020.године

Завршили смо са анализом пјесме ,,Дјечак грли свијет'', а данас за задатак имате да илуструјете пјесму у вашој свесци и да урадите диктат испод писаним словима

Понедјељак, 13.април 2020.године

У петак сте имали прилику да се накратко упознате са пјесмом ,,Дјечак грли свијет''. Данас погледајте видео са учитељицом Милом да би боље разумјели пјесму и урадили домаћи задатак.Испод видеа је домаћи задатак. 

1. Отворите свеске на линије и препишите сљедеће: 

Рад код куће

13.4.2020.године

Дјечак грли свијет

Пјесник: Ивица Вања Рорић

 

Мање познате ријечи:

плашне  –уплашене 

вити - лепршави 

рујна -  црвена, румена 

зашуморити-шуштати

завијорити –заталасати се на вјетру (примјер може бити  застава која се вијори на вјетру)

 

 *Ова пјесма има четири строфе. У свакој строфи пјесник се обраћа некоме из природе. Неки стихови у пјесми се намјерно понављају.

 

*Римују се ријечи:

вити-загрлити

скрити-загрлити

зашумури-завијори

бити-загрлити

 

крити-загрлити

 

2. Одговори на питања у вези пјесме са стране 19 књиге Како то може. Не преписуј питања, већ само одговори пуном реченицом. Ако желите, можете одговорити писаним словима. :) 

Сриједа, 8.април 2020.године

Данас учимо још два нова писана слова, а то су Љ и Ц. Она вам неће бити тешка за писање.

Писано слово љ личи на писано л, само има ,,стомачић'' десно, а писано ц је као писано и са додатим ј без тачке.

Најбоље ћете научити како да пишете ова слова кад одгледате видео испод са учитељицом Миленом. :) 

Отворите свеске на линије и напишите:

Рад код куће

8.4.2020.године

Нова писана слова Љљ и Цц

1. Напишите по ред нових писаних слова,   као и по ред ријечи са новим словима са слике испод. 

2. Препишите писаним словима текст Зелена јела и бреза, слика испод. 

Уторак, 7.април 2020.године

Настављамо даље са писаним словима. Данас учимо два нова писана слова, а то су З и Ч. 

 

1.Погледајте видео са учитељицом Mиленом како би што боље савладали нова слова. 

2. Отворите свеске на линије и напишите по један цио ред слова и ријечи са слике испод видеа. 

 

Рад код куће

7.4.2020.године

Нова писана слова Зз и Чч :)

Понедјељак, 6.април 2020.године

Другари, данас завршавамо са причом ,,Како је провјетала прва висибаба'''. Припремила сам за вас један наставни листић. Да би вам било лакше, не преписујте питања веч само број питања и одговор. Након тога, имате један мало задатак са именицама. Срећно!

Отворите свеске на линије и напишите: 

Рад на часу

6.4.2020.године

 

Петак, 3.4.2020.године

Настављамо даље са причом ,,Како је процвјетала прва висибаба''. 

 

1. Погледајте наставак часа са учитељицом Милом о овој причи. 

2. Отворите свеске на линије и препишите сљедеће: 

Рад код куће

3.4.2020.године

Даљи рад на причи

Особине ликова:

 

Пахуљица: храбра, радознала, мила, добра

Зима: строга, хладна, љута

Сунце: племенито, топло, њежно

 

 

3. Одговорите на питања која се налазе испод приче у вашим књигама, страна 73 уџбеника Како то може. Не преписујте питања већ само одговорите на њих штампаним словима и пуном реченицом. 

 

Четвртак, 2.4.2020.године

Ових дана смо много помињали прољеће и вјеснике прољећа. Из музичког сте научили и пјесму о једном вјеснику прољећа. Наравно, то је висибаба. Па баш данас ћете се упознати са причом ,,Како је процвјетала прва висибаба''. 

1. Погледајте видео са том причом.

2. Прочитајте причу бар једном сами наглас.

3. Отворите свеске на линије и напишите: 

Рад код куће

2.4.2020.године

Како је процвјетала прва висибаба

Аутор Шимо Ешић

Мање познате ријечи:

помамно- снажно, раздражено

огрнула-навукла нешто преко себе,

пресијавао-свјетлуцао, сијао се

 

Мјесто дешавања: у шуми

 

Вријеме дешавања: крај зиме, почетак прољећа

 

 

Ликови: пахуљица, зима, сјеверац и сунчев зрачак

 

Сриједа, 1.4.2020.

1. Диктат писаним словима

Букет ружа

 

Руже су свима драге. Лијепо миришу. Уживамо у мирису и бојама ружа. Оне украсе и освјеже собу. Кад некога волиш, ружу му поклониш. А букет ставиш на сто. Букет је кад се руже удруже-бијеле, румене, жуте...

 

 

2. Прочитај текст: Голман Жижа и одговори на питања испод писаним словима. Не преписуј текст, само одговори

1. Како се зову голмани из текста?

2. Кога посебно публика обожава?

3. Ко свира корнер?

4. Шта се ори са трибина?

 

 

3. Попуни 51.страну Радне свеске Чигра. 

Уторак, 31.3.2020.године

Другарићи, данас учимо нова писана слова, а то су Б, Ж и Г.

 

 

1. Погледајте видео на којем сам вам показала како правилно да пишете ова нова слова. А ево помоћи и на сликама испод, као и на страни број 44 ваше Чигре. 

 

 

 

 2. Након видеа, отворите  свеске на линије и напишите: 

Рад код куће

 

31.3.2020. године

 

Нова писана слова БЖГ

 

*Напишите по ред слова и ријечи са слике са слике испод.

 

3. Попуните 50.страну радне свеске Чигра слова и гласова. 

 

4. Није обавезно, већ за оне који имају времена и хоће додатно да вјежбају:) Ви одиграјте игрицу испод и напишите реченицу из игрице писаним словима у својој свесци. Помоћ: Прва ријеч у реченици почиње словом Б. Игрица је испод слова доље. 

 

 

Кликни на слику испод и ето игрице  са ријечима :) 

Понедјељак, 30.3.2020.године

Другари, погледајте како је учитељица Мила на телевизији данас говорила о употреби великог слова. Вјерујем да се сви сјећате те лекције, али није на одмет да поновите. Након видеа имате два задатка у свесци. Један је баш у вези великог слова, а други у вези правила телефонског разговора. 

Отворите свеску на линије и напишите: 

Рад код куће

30.3.2020.године

ВЈЕЖБАМО

 

1. Препиши текст правилно  штампаним словима водећи рачуна о великом слову.

 

 

данас је лијеп дан у подгорици. ана радовић се спрема за излет који организује основна школа ,,максим горки''. ићи ће до брда Горица. успут ће обићи и обалу ријеке мораче. ана је тужна јер не може повести пса џекија. анина мама ће га чувати. 

2. Прочитај телефонски разовор, а затим наведи три грешке које је Ивана направила током разговора са Анином мамом. 

 

ИВАНА: Позваћу Ану да је питам за домаћи.

АНИНА МАМА: Молим.

ИВАНА: Хало.  Ана,  јеси ли ти?

АНИНА МАМА: Не, овдје Анина мама.

ИВАНА: Дајте ми Ану.

АНИНА МАМА: Ана тренутно није код куће.

ИВАНА: У реду. 

Петак, 27.3.2020.године

1. Прво прочитајте текст ,,Телефон'' из Чигре, страна 64.

2. Отворите свеску на линије  и напишите:

Рад код куће

27.3.2020.године

Телефонски разговор

0дговорите на питања у свесци:

- Са ким је разговарала Маја?

                      - Како се зове апарат којим је назвала Наду?

                     - О чему су разговарале?

                      - Колико дуго су разговарале?

                      - Зашто је тата прекорио Мају?

3. Сада прочитај Миланов разговор са Анином мамом на 65.страни Чигре.

4. Препиши у свеску савјете који се налазе у зеленом пољу на страни  65.

 

5. Попуни 68.страну Радне свеске Чигра водећи рачуна о савјетима како правилно разговарати телефоном. 

 

Четвртак, 26.3.2020.године

Другари, данас завршавамо са утврђивањем писаних слова П, Л и Т. Ево задатака за данас: 

 

1. Прво урадите диктат који је испод и то писаним словима. За овај диктат вам је потребно  5-7 минута. 

2. Прочитајте текст ,,Лена у пошти'' и одговорите на питања писаним словима.

3. Попуните 49.страну Радне свеске Чигра.

 Отворите своје свеске на линије и напишите: 

Рад код куће

26.3.2020.

Вјежбамо

 

Диктат

Одговори на питања која се налазе испод текста писаним словима.

1. Који је наслов текста?

2. Са ким је Лена у пошти?

3. Шта се тамо врши?

4. Шта посматра Лена?

5. Шта пише на једном од шалтера?

6. Коме би ти посало/послала писмо?

Сриједа, 25.3.2020.године

Звончићи,   данас увјежбавамо писање ријечи писаним словиима у којима су и нова слова П, Л и Т. 

1. Отворите књигу Чигра слова и гласова, страна 43 и прочитајте наглас текст ,,Зима''. 

2. Попуните 48.страну Радне свеске Чигра. 

3. Отворите своје свеске на линије и напишите: 

Рад код куће

25.3.2020.године

Вјежбамо

Затим препишите текст ,,Пилот'' писаним словима. 

 

 

Уторак, 24.3.2020.године

Данас учимо три нова писана слова ћирилице. За свако слово снимила сам по један видео. Погледајте један по један видео, а затим прочитајте испод сваког шта пише овјде на сајту. 

 

Видео број 1, Писана слова ћирлице Пп

1. Отворите свеске на линије и напишите: 

 

Рад код куће

24.3.2020.године

Нова писана слова

Напишите по један ред слова Пп и ријечи са слике испод

Видео број 2: Писана слова ћирилице Лл

Напишите по један ред слова и ријечи са слике испод. 

Видео број 3: Писана слова ћирилице, Тт

Напишите по један ред слова и ријечи са слике испод. 

Понедјељак, 23.3.2020.године

Здраво, другари! Још једна радна и занимљива седмица је пред нама. Данас завршавамо са обрадом пјесме ,,Да је мени дрво бити''. Отворите уџбеник Како то може, нађите пјесму ,,Да је мени дрво бити''. Задатак је да пажљиво прочитате питања из уџбеника у вези пјесме, а затим одговорите на њих. Отворите своје  свеске на линије и напишите: 
                               Рад код куће

23.3.2020.године

Одговори на питања: 

1. 

2.

3.

4.

5.

6.

* Напомена, не преписујте питања, само одговорите на њих ,,пуном реченицом'', као и увијек. 

Након домаћег можете се забавити игрицом. Кликнете на слику испод и ето игрице! Срећно!

Петак, 20.3.2020.године

Драги другари, већина вас је тачно ријешила укрштеницу од јуче. Дакле, рјешење је ДРВО, а назив пјесме коју ћемо учити је: ,,Да је мени дрво бити''. Знате да читате, тако да ћете је лако наћи у уџбенику ,,Како то може'',  а ево је и овдје испод.Након што је прочитате погледајте који ја задатак овјде на сајту испод. 

Прочитајте је неколико пута,  а затим у вашим свескама на линије запишите сљедеће: 

Рад код куће

20.3.2020.године

Да је мени дрво бити

 Отон Жупанчић

 

* Ова пјесма се састоји из три строфе, а свака строфа има по четири стиха.

* У свакој строфи римују се други и четврти стих. 

*Ријечи које се римују су:

бреза-лепеза

липа-сипа

 

јела-цијела

* У свакој строфи описано је по неко годишње доба и како изгледају бреза, липа и јела у тим добима. 

* Моја омиљена строфа је пјесми је: 

__________________________

__________________________

__________________________

__________________________

Илуструј омиљену строфу. 

Четвртак, 19.3.2020.године

Драги другари, отворите свеске на линије. Напишите:

Рад код куће

19.3.2020.године

Прецртајте укрштеницу која се налази испод и ријешите је. Поља са бројевима се не рачунају.   Рјешење је дио наслова пјесме коју ћемо  учити. Срећно!

Сад кад сте открили назив пјесме, прочитали сте да се у њој помињу бреза, липа и јела. Погледајте на сликама испод како оне изгледају.  Прва слиак је бреза, поред ње и ипсод је јела и на крају је дрво липе и цвијет липе која предивно мирише. 

Надам се да нијесте заборавили читање. Прочитајте шта пише испод и пошаљите ми ријеч која недостаје. Срећно!

Прије него што кликнете на Пошаљи не заборавите да кликнете и на овај бијели квадратић на крају лијево од The Privacy Policy applies.

Note: Please fill out the fields marked with an asterisk.

Сриједа, 18.3.2020.године

Прије него што кренемо са новим словима још мало ћемо да утврдимо писана слова која смо учили. Отворите свеске на линије и напишите: 

Рад код куће

18.3.2020.године

Задатак је да ову пјесму испод препишете писаним словима, а онда илуструјете поред (нацртате све оно о чему се у пјесми говори). Сликајте и пошаљите ми преко вибера, а ја ћу неке од најљепше написаних и илустрованих објавити овдје. Рок за слање је сјутра до 13:30. 

Шума

 

Шума шуми

и мирише, 

у шуми се

мирно дише. 

 

У шуми се 

срна скрива, 

сова свој сан

мирно снива. 

_______________

Уторак, 17.3.2020.године

У овом тексту испод има много грешака у писању великог слова. Исправите их и у вашим свескама препишите правилно штампаним словима. Наравно, прије тога напишите: 

Рад код куће

17.3.2020.године

андреа и мирко машановић су из подгорице. ученици су основне школе ,,радојица перовић''. живе у насељу толоши. андреа има мачку мици а мирко има пса  џекија. 

Препишите текст писаним словима. Поготово обратите пажњу када се писана слова И и Ш нађу једно поред другог.

Понедјељак, 16.3.2020.године

Драги другари, замислите да смо у школи и да сте добили овај листић да залијепите у својим свескама. Почните да радите задатак по задатак. Прије тога напишите сљедеће: 

Рад код куће

16.3.2020.године